marți, 17 ianuarie 2012

Cartea lui Michael Bush "Apicultorul practic - Apicultura naturala" tradusa in romana

Michael Bush este un apicultor din SUA care practica un sistem de apicultura naturala (zero tratamente).
Am obtinut permisiunea lui Michel de a traduce si distribui pe internet cartea sa "The Practical Beekeeper - Beekeeping Naturally" (Apicultorul practic - Apicultura naturala) in limba romana, ii multumesc pt. generozitate.De altfel se gasesc foarte multe informatii pe site-ul lui Michael: http://www.bushfarms.com/bees.htm

In prima faza voi publica unele capitole importante, iar mai apoi, daca materialul prezinta interes, voi continua.

Iata capitolele traduse:
Dedicatie
Concluzia la inceput 
De ce aceasta carte
Patru pasi simpli pt. albine sanatoase
Inamicii albinei
Celula cu dimensiune naturala
Explicatii rationale asupra succesului celulei mici
Rame fara foita de fundatie de fagure
Rame inguste

7 comentarii:

  1. practici in stupina ta treburile astea expuse aici? Imi place foarte mult ce-am citit, si treaba in sine.. fara foita, am inceput sa o practic de anu trecut. mi-ar place sa imi spui mai multe din experienta ta. Situl a venit aproape ca o revelatie:) Merci!

    RăspundețiȘtergere
  2. am inceput de anul trecut sa introduc rame fara foita la 5 roi si am fost multumit de rezultate (faguri claditi drept, cu celule de lucratoare pt. ca roii erau in dezvoltare)

    deocamdata ne bazam pe experienta practica a lui Michael Bush

    in sezonul care sta sa inceapa vom experimenta pe cel putin 30 de stupi in trei stupine (eu si niste prieteni)

    este evident ca in acest sistem toate sunt in legatura si trebuie respectate, va rog sa va ganditi bine si sa cititi mult inainte de a experimenta (ceara curata, fara pesticide, distanta intre rame, diversitate genetica, ventilatie, hrana naturala, monitorizare nr. paduchi etc)

    RăspundețiȘtergere
  3. Va salut si va felicit pentru acest material pe care l/ati pus la dispozitie. Multumim!
    Am citit si discutia de pe forum. Ce de capete seci ocupa inutil un spatiu ce ar trebui sa fie mult mai constructiv.
    Ma intereseaza acest subiect si de aceea citesc tot ce/mi pica in mana. Voi schimba sistemul de lucru, pt ca ar fi absurd sa nu elimin ceea ce am inteles ca e nociv.
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna , In Japonia probabil ca stiti dja , majoritatea le lasa sa cladeasca ele . asa la albinele locale , dar cum se stie ele nu prea dau randament si cei care fac apicultura intensa au schimbat pe europeana. , , diferenta dintre ele este , Japoneza se apara anpotriva Japanese Hornet , dar face putina miere , europeana ni are sistem de aparare dar face mai multa miere .

    RăspundețiȘtergere
  5. DECI , Daca toti stupari ar schimba macazul , ce vor face ci care produc toate alifiile si praqfurle pentru tratarea albinelor , nu vedeti ca au facut sistemul asta intentionat ! cum suna Desteaptate romane , apai sa dea domul sa se destepte !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aveti dreptate, insa acest blog nu se adreseaza apicultorilor. Apicultorii, adica cei care iubesc mai mult profitul decat albina, nu vor folosi niciodata stupi warre si metoda naturala de folosire a acestora.
      Acest blog se adreseaza celor care nu se pricep la apicultura, care nu au timp sa devina apicultori, dar care si-au dorit toata viata sa aiba in grija lor o familie de albine , insa erau mereu speriati de complicatiile apiculturii clasice.
      Acest blog se adreseaza celor care nu erbicideaza toate buruienile si florile campului, care nu vor sa hraneasca albinele cu zahar si care vor sa guste o miere daruita si nu furata.

      Ștergere
    2. Salutare, puteti oferi un contact sa putem discuta mai multe pe aceasta tema?
      Multumesc,
      Ciprian

      Ștergere